Een workshop duurt ongeveer 3 uur, waarvan ongeveer 1,5 uur theorie en 1,5 uur praktijk.
De precieze verdeling tussen theorie en praktijk is afhankelijk van het weer, de vragen van deelnemers en andere omstandigheden.

Dat mag! Bij de kassa van het dierenpark staat uw naam op de gastenlijst en weten ze van uw komst.

Het inschrijfgeld is inclusief entree voor de locatie en 1 kopje koffie of thee, exclusief bijkomende kosten (zoals bijvoorbeeld parkeerkosten).

Dat kan, onder voorwaarden: Het is mogelijk om beiden mee te doen met de workshop. Voor een tweede persoon wordt mogelijk een hoger bedrag voor inschrijving gevraagd indien het eerste ticket gekocht is via een actie. (Bekijk het huidige aanbod op de site om te zien of dat zo is)

Let op:  deze extra persoon kan alleen meedoen aan alle delen van de workshop wanneer er ook een extra ticket wordt gekocht. Bestel dus een extra workshopticket via deze website. (Een ticket kopen bij het dierenpark is niet voldoende en geeft geen recht op deelname aan een Nikon Workshop)

Ja, dat kan. Het inschrijfgeld is dan mogelijk hoger. Houd er rekening mee dat dat de trainer zeker een aantal, maar mogelijk niet alle functies van je camera kent. De mogelijkheid om extra uitleg te krijgen over uw specifieke camera is binnen het concept ‘Quick Start’ zeer beperkt.

Er worden twee workshops per dag gegeven.
De eerste workshop begint om 10.00u en eindigt om 13.00u. De tweede workshop is van 14.00u tot 17.00u.
We willen u vriendelijk vragen er rekening mee te houden dat door omstandigheden een workshop uit kan lopen.

Tijdens de theorieles van de workshop leer je de belangrijkste dingen over diafragma, sluitertijden, witbalans en andere instellingen op je spiegelreflexcamera. In de praktijkles daarna leer je hoe je die theorie kunt gebruiken om betere en interessantere foto’s te maken.

Dat kan, maar we raden het niet echt aan. De workshops richten zich echt op spiegelreflexcamera’s. De theorie heeft dan ook geen betrekking op compactcamera’s of de Nikon 1 modellen en je kunt (helaas) geen vragen stellen over dit model.

De workshops worden gegeven door zeer ervaren Nikon fotografen/trainers.

De Nikon Quick Start workshops zijn geschikt voor beginners. Er is dan ook geen basiskennis vereist.

Dat kan, met de volgende voorwaarden:

Wil je verplaatsen of wijzigen? Het verplaatsen of wijzigen van de workshop is eenmalig mogelijk mits je de wijziging méér dan 7 dagen voor aanvang van de workshop schriftelijk aan Nikon School doorgeeft.

Wil je annuleren? Annulering van de workshop is alleen mogelijk indien je de annulering méér dan 7 dagen voor aanvang van de workshop schriftelijk aan Nikon School doorgeeft.
Vermeld bij de annulering uitdrukkelijk welke workshop geannuleerd dient te worden alsmede de specifieke details betreffende de te annuleren workshop zoals: locatie, tijd, betaalde inschrijfgeld, etc. De restitutie van het betaalde inschrijfgeld geschiedt dan via Nikon School.

Waarom deze voorwaarden? Alle Nikon Quick Start Workshops worden momenteel tegen kostprijs aangeboden en er wordt geen winst gemaakt op het Nikon Quick Start Workshop concept. Nikon School is genoodzaakt tot het maken van kosten aan trainers, organisatie, dierenparken etc nadat Nikon School een boeking als ‘definitief’ beschouwt. (Hetgeen 7 dagen voor aanvang van een workshop het geval is)

Wil je meer weten over annuleren? Klik dan op het tabblad ‘Workshop Voorwaarden’

Dat is helaas niet mogelijk, sorry. We leggen het je graag uit:
Nikon School kan alleen kortingsacties organiseren onder strikte voorwaarden. Alle Nikon Quick Start Workshops worden namelijk op dit moment tegen kostprijs aangeboden en er wordt geen winst gemaakt op het Nikon Quick Start Workshop concept. Om dat mogelijk te maken kunnen we geen annuleringsservice bieden.
Kan je de workshop niet bezoeken door ziekte? Lees dan bij het tabblad ‘Workshop Voorwaarden’ of we iets voor je kunnen doen.

Deelnemers met een Nikon camera moeten deze eerst registreren op www.nikon.nl. Voor andere camera’s is dit niet verplicht.

Het serienummer staat op de onderkant van de camera en bestaat uit zeven cijfers. Bijvoorbeeld: 6017792.